Returpolicy 1.0

Priser och betalning

Priserna är i svenska kronor och inkluderar gällande moms, 25 % respektive 12 % i moms. Vi reserverar oss för eventuella prisändringar på grund av ändrad moms eller onormalt stora förändringar i inköpspriser. Vi reserverar oss för eventuella pris fel. Inga kostnader utöver fraktkostnader tillkommer. Detta framgår när du är i sista betalningssteget.

Vi erbjuder följande betalsätt:

Nets Checkout lösning

  • Nets Checkout gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. Med Nets Checkout betalar du genom kortbetalningar från VISA, Maestro och MasterCard,

Leverans och Frakt

Fraktkostnaden framgår i varukorgen och baseras på vikten av dina varor. Vi samarbetar med PostNord och DHL som distribuerar våra försändelser. Det är viktigt att du har lämnat rätt mobilnummer så de kan meddela dig när och var du ska hämta din försändelse. Leveranser sker inom Sverige.

Paket som levereras med DHL SERVICE POINT kommer till ett ombud, där du kan hämta det när du har tid. Paket som skickas med PostNord kommer hem i brevlådan. Om paketet inte får plats får man hämta paketet hos ett PostNord ombud.

Leveranstid

Leveranstiden för paket inom Sverige är normalt sett 1-3 vardagar med PostNord respektive DHL.

Beställningsvillkor

Enligt returpolicyn 1.0 kommer vi för paket som ej hämtas ut debiterar vi en avgift på 300 kr. Det motsvarar de kostnader som det kostat oss att skicka ut paketet och mottagit det i retur samt en administrationsavgift. En godkänd beställning är bindande, Vill Du ändra eller ta bort din beställning så skall Du så fort som möjligt höra av dig till oss via e-post eller telefon. Vi kan då eventuellt häva din beställning, om beställningen inte har framskridet för långt i leveransprocessen.

Reklamation

Reklamation av felaktig eller defekt produkt ska ske så fort felet upptäcks. Dock ej senare än 60 dagar efter köp. Bevis på den defekta produkten ska framvisas av köparen genom att skicka produkten i retur till oss. Samt att skriftligen beskriva vad som du reklamerar på vår (reklamationsblankett). Detta kan du göra genom att skicka in blanketten per post eller per e-post(kundservice@mvsodraaby.se). Om felaktighet eller defekt kan påvisas så skickar vi dig en ersättningsprodukt utan någon extra fraktkostnad. Om produkten vid reklamation är slut och/eller vi inte kan ersätta den gör vi en återbetalning till dig när vi fått den defekta produkten i retur.

Ångerrätt

Du som kund har ångerrätt i 14 dagar. Du som kund har rätt att utöva din ångerrätt och returnera din beställning, utan att ange något skäl inom 14 dagar. Ångerfristen på 14 dagar löper från den dag då du eller en tredje man som agerat på dina vägnar, dock inte transportföretaget, fick den sista produkten i beställningen i besittning.

Vill du utöva ångerrätten ska du skicka ett klart och tydligt skriftligt meddelande där du anger detta till oss. För att du ska hinna utöva din ångerrätt i tid räcker det med att du sänder in ditt meddelande om att du tänker utöva ångerrätten innan ångerfristen gått ut. Detta gör du genom ett brev per post till ( Moder Natur Västergård, Västra Bygatan 45-0, 231 97 Klagstorp ) eller per e-post till ( kundservice@mvsodraaby.se ). Du kan även använda den medföljande ångerrättsblanketten, men det är inget krav. Du kan även utöva din ångerrätt genom att använda det standardformulär som finns att hämta på Konsumentverkets hemsida(www.konsumentverket.se) och skicka den till oss, t.ex. via brev eller per e-post.

Till ångerblanketten

Innebörd

Om du utövar ångerrätten kommer vi att återbetala alla betalningar vi fått från dig, inklusive leveranskostnaden. Återbetalningen kommer att ske så snart som möjligt och senast 14 dagar från den dag då vi mottog ditt meddelande om din önskan att utöva din ångerrätt avseende beställningen. Vi kommer att använda samma betalningsmetod för återbetalningen som du själv har använt för den aktuella beställningen. Vi förbehåller oss rätten att vänta med att genomföra återbetalningen till dess vi har fått tillbaka produkterna från dig. Kunden betalar alltid returfrakten.

Du är skyldig att utan onödigt dröjsmål, och senast inom 14 dagar från den dag du meddelade oss om din önskan att utöva ångerrätten, återlämna samtliga produkter du vill utöva din ångerrätt för. Produkterna ska skickas till oss.

En förutsättning för fullständig återbetalning är att produkterna sänds tillbaka i samma skick som de var i när du mottog leveransen, om en värdeminskning kan konstateras ha inträffat på grund av din hantering av produkterna är du skyldig att ersätta denna. För produkter som har förseglats av hälso- eller hygienskäl förutsätter fullständig återbetalning att förseglingen inte har brutits.

Ångerrätten gäller endast vid ett värde över 400 kr. Ångerrätten gäller inte på livsmedel, såsom matoljor eller andra matvaror. Ångerrätten gäller inte på outlösta paket.

Kontakt

Har du frågor är du alltid varmt välkommen att kontakta min kundtjänst.

Telefon: 070-52 666 25

Vi svarar i telefon; Onsdagar 09.00 – 16.00, Lördagar & Söndagar 11.00 – 16.00..

Epost: kundservice@Mvsodraaby.se

Vi svarar alltid på epost inom 48 timmar på vardagar

Logga Moder Natur Västergård